Ännu ett Svensk Mästerskap har avgjorts och vädret var helt perfekt för galopptävlingar. Förra året var det mycket varmt och det var förvisso skönt för många i publiken, men för aktiva så var det här så bra det kunde bli. Banan var i strålande skick och kategoriserades som god.
Selkirk, champion som såväl tävlingshäst som avelshingst, dog i torsdag 25 år gammal. Under hela sin avelskarriär stod han uppstallad på Kirsten Rausings Lanwades Stud i Newmarket.
Belmont Stakes (G1), det avslutande styrkeprovet i den amerikanska Triple Crown-serien, fick en något överraskande vinnare i Drosselmeyer. Fuxhingsten tränas av William Mott, som därmed fick sin första klassiska seger.
En handfull av tränare Wido Neuroths hästar har spenderat vintermånaderna i Tyskland. På Annandag påsk årsdebuterar trion Sir Lando, Bomar och Viviannas Dream i Köln.
Snow Fairy fullbordade en strålande Oaks-dubbel på irländska The Curragh i söndags. Det Ed Dunlop-tränade stoet svarade för en övertygande insats under Ryan Moore och vann med åtta längder före Miss Jean Brodie.
På lördag ska årets sista klassiska löpning Svenskt St Leger avgöras på Göteborg Galopp. I Galoppappen har vi samlat presentationer av de nio starthästarna och här hittar du direktlänkarna!